Forventet tid ca. 60 min.
Aktivitet 2
Lav nedenstående opgave.
I en multipel regression har man fundet følgende model for odds \(O(x_1,x_2)\) for, at en bruger af en hjemmeside klikker på en given reklame, hvor \(x_1\) og \(x_2\) er antal gange kunden har læst henholdsvis kulturnyheder og sportsnyheder inden for den sidste måned \[
O(x_1,x_2) = e^{-2+0.5x_1-0.1x_2 }.
\]
En bruger har læst kulturnyheder 4 gange og sportsnyheder 7 gange inden for den sidste måned. Hvad er odds for, at brugeren klikker på reklamen?
Hvad er odds ratioen for kulturnyheder?
Er sandsynligheden for at klikke på reklamen højere eller lavere blandt brugere, der læser mange kulturnyheder?
Aktivitet 4
Lav nedenstående opgave.
Vi kigger igen på en multipel regressionsmodel for odds \(O(x_1,x_2)\) for, at en bruger af en hjemmeside klikker på en given reklame, hvor \(x_1\) og \(x_2\) er antal gange kunden har læst henholdsvis kulturnyheder og sportsnyheder inden for den sidste måned. Modellen for odds er fundet til \[
O(x_1,x_2) = e^{-2+0.5x_1-0.1x_2 }.
\] Vi vil gerne prædiktere, om en bruger klikker på reklamen, så vi kan beslutte, om det er relevant at vise ham den.
- En bruger har læst kulturnyheder 5 gange og sportsnyheder 8 gange inden for den sidste måned. Vil du prædiktere, at brugeren klikker på reklamen?